Afmelden en overschrijven

Afmelden

Mocht je onverhoopt besluiten te stoppen met voetbal dan geldt de volgende procedure.

Alleen afmelding bij de ledenadministratie ([email protected]) is geldig en je afmelding moet op uiterlijk 15 mei binnen zijn. Bij het niet tijdig afmelden is de club genoodzaakt kosten in rekening te brengen.

Overschrijven

Als je besluit je actieve voetbalcarriere bij een andere club op het veld of in de zaal voort te zetten dan dient er overschrijving door de club worden aangevraagd. Deze overschrijving moet door de KNVB worden goedgekeurd.

Voor het aanvragen van overschrijving naar een andere voetbalvereniging geldt 15 juni als sluitingsdatum.

In eerste instantie kan overschrijving dus alleen aan het einde van het seizoen plaatsvinden. Tussentijdse overschrijving is alleen mogelijk indien er voldaan wordt aan de dispensatie criteria die door de KNVB zijn vastgesteld. Denk aan criteria’s als A-catergorie of B-categorie, gewijzigde studie-, werk-, woon- of medische omstandigheden en akkoord van de te verlaten club.

Ook voor tussentijdse overschrijvingen uit zijn deadlines opgesteld:

– aanvraag tussen 16 juni en 31 augustus: per 1 september of zo spoedig mogelijk daarna speelgerechtig;

– aanvraag tussen 1 september en 31 januari: per 1 februari of zo spoedig mogelijk daarna speelgerechtig;

– aanvraag tussen 1 februari en 1ste vrijdag van maart: per deze 1ste vrijdag van maart of zo spoedig mogelijk daarna speelgerechtig.

Een overschrijvingsformulier en meer informatie in jouw specifieke geval is te verkrijgen bij de ledenadministrateur of secretaris van de vereniging, die je ondersteunt bij het aanvragen van de overschrijving.