Team-informatie

Feestje voor de mini-pupillen!

Voetballer worden, mooie doelpunten maken en handtekeningen uitdelen, dat lijkt kinderen die voor het eerst tegen een bal trappen wel wat. Voor het zover is moet er heel wat gebeuren. Jammer genoeg heeft niet iedereen het talent om de top te bereiken. Maar dat is helemaal niet erg.

Bij RKVV Bakhuizen willen we dat alle kinderen met plezier trainen en spelen. Op een leuke manier kennismaken met het voetbal, op een mooi complex en in een veilige omgeving, een klein feestje om de naar de club te gaan.

Wie is nu eigenlijk de mini-pupil? Hoe gaan we met ze om? Wat wordt er van ouders verwacht? Daarover meer op de volgende pagina:

Training
Eens in de twee weken wordt er door de kabouters getraind.  Trainingen starten in principe rond eind september. Nieuwe spelers kunnen vrijblijvend 3x komen "proef" trainen. Aanmelden hiervoor kan via [email protected]

Dag Tijd Trainers
Vrijdag 18:30-19:15 Bert Ludema en Roel Reinstra

Competitie
In het najaar (rond eind oktober), tijdens de winterstop (in de zaal) en in het voorjaar (in april) worden er door de ZWH-commissie wedstrijdjes tegen naburige verenigingen georganiseerd. In die maanden wordt er niet getraind.

Begeleiding mini-pupillen
Tijdens de wedstrijdjes en trainingen is begeleiding erg belangrijk. We zijn verplicht om jonge onervaren spelers van begin tot einde met een goed gevoel het voetbal te laten ervaren. Dit is soms lastig. De kunst is spelers ondanks tegenslag te blijven uitdagen om de bal zo goed mogelijk aan te nemen, te dribbelen en te schieten. Hoe doen we dat? Zonder te roepen? Zonder opstellingen, besprekingen en instructies?

Lees hier meer over op de volgende pagina: https://www.rkvvbakhuizen.nl/397/begeleiding-mini-pupillen/